zaterdag 3 november 2012

The butterfly project.




Hey, ik heb vandaag een belangrijk en serieuze post. Het gaat namelijk over the Butterfly Project. Misschien denk je nu: 'Huh?' Misschien ken je het al. Voor de eerste groep mensen wil ik dit even uitleggen.
De laatste tijd hoor ik veel over 'automulitatie', of ook wel 'zelfbeschadiging' genoemd. Het is wetenschappelijk bewezen dat je 'mentale pijn' dan tijdelijk weg is. Maar let op: Dit is niet een reden om hieraan te beginnen/door te gaan. Want uiteindelijk is het allemaal veel erger, en kun je niet meer stoppen. Daarom bestaat er 'the Butterly Project' wat ik zelf een heel erg goed project vind. De bedoeling is dat je een vlinder tekent op je arm/enkel/buik (waar je automuliteert) en eronder de naam zet van iemand van wie je houdt. Als je jezelf beschadigt, is de vlinder dood, als je niks doet totdat hij is weggevaagd is de vlinder vrij. Of het helpt, kan ik niet zeggen omdat ik mezelf niet beschadig, en ik denk ook dat het heel erg moeilijk is om er vanaf te komen. Toch hoop ik dat jullie dit delen met vrienden, vriendinnen die aan automulitatie doen, of jezelf. Probeer het eens, misschien lukt het om te stoppen, of ieder geval te minderen.

Ik wil tegen alle mensen die aan zelfbeschadiging doen zeggen: 'Jullie zijn het waard om te leven zonder jezelf kapot te maken. Want dat gebeurd er, letterlijk en figuurlijk. Jullie mogen lachen, en leven. En ook al zie je dat nu niet in, het komt goed.'

Ik wilde dit even delen omdat ik dit een heel erg mooi project vind, en er eigenlijk veel meer mensen worstelen met deze strijd dan we denken. Er moet meer onderzoek naar komen, en er moet meer hulp worden aangeboden vind ik. So, be proud of who you are.

Geen opmerkingen: