zondag 11 november 2012

Favoriete boeken.



Vandaag ga ik het hebben over mijn favoriete boeken. Ik heb het niet zo met al die diepgaande boeken, geef mij maar gewoon (jeugd)thrillers. 
Mijn favoriete schrijfster is Mel Wallis de Vries, ze is gewoon goed en ik lees haar boeken makkelijk weg. Misschien ben ik er al iets te oud voor, haha maar ik vind haar gewoon geweldig!


Zoals je hierboven hebt gezien is 'Verblind' mijn favoriete boek van Mel Wallis de Vries, al haar boeken zijn geweldig overigens. Verblind gaat over een groep vrienden, en steeds gebeurd er iets ergs met een van hen, wie is er nu nog eerlijk tegen elkaar? 'Klem' is haar nieuwste boek, die als het goed deze maand nog uitkomt. Ik wacht er al op. (Tegen de tijd dat dit geplaatst is, is hij waarschijnlijk al uitgebracht en gelezen. Ik kan je nu al verzekeren dat het een geweldig boek is. Gewoon, omdat Mel Wallis de Vries áltijd geweldig is.)


Helen Vreeswijk is ook een van mijn favoriete schrijfsters, 'Ontvoerd' is een spannend boek wat gaat over een ontvoering. - Oh, dit had je niet verwacht zeg. - Wat ik ook fijn vind aan dit boek is dat je er makkelijk doorheen leest.
'Zwijgplicht' is een boek dat gaat over een bejaarde tehuis, er vallen doden en een bewoonster beweerd dat er iemand is die hiervoor zorgt. Het nadeel aan die boek is dat er een paar keer met kanker wordt gescholden, een paar keer teveel dus. Helen Vreeswijk, doe hier iets aan. 


'Oppassen' is niet echt een boek voor mijn leeftijd, ik las het toen ik 10 jaar was ongeveer. Toch is dit boek me altijd bij gebleven. Het gaat over het syndroom van Munchausen by proxy. Nu denk je misschien 'wat?' Dit is een syndroom waarbij moeder hun kinderen iets aandoen, zodat ze aandacht krijgen van ziekenhuizen, omgeving etc.

'Wicked' heb ik niet gelezen, maar deze staat op m'n wishlist. Ik moet en zal dit boek gewoon gaan lezen.
Ook de 'Hongerspelen' wil ik nog wel gaan lezen, slecht hè dat ik hem nog nooit heb gelezen?

Wat zijn jullie favoriete boeken? 

1 opmerking:

Littlefashiolista zei

ik ken ze allemaal nog niet hihi