zaterdag 27 oktober 2012

How to: Draw an eye.



Hey, het leek me wel leuk om makkelijke tekeningen in stappen uit te leggen. Niet dat ik geweldig ben ik tekenen, ha in tegendeel. Maar ik hou wel van tekenen, en misschien hebben jullie er iets aan. Vandaag ga ik laten zien hoe je een simpel oog tekent, ik denk dat iedereen het met een beetje oefening wel kan! Succes en enjoy! 


                 

Step 1: Teken de vorm van het oog, dit kan ook een andere vorm zijn als jij dat mooier vind.
Step 2: Teken er een lijntje boven als bewegend ooglid, en teken je binnenste ooglid.


Step 3: Teken je iris in het oog, en je pupil, maar niet een heel rondje.
Step 4: Teken een stukje dat niet ingekleurd moet worden, boven de pupil, en kras zacht met je potlood rondom de pupil.




Step 5: Teken de hele iris af, laagje voor laagje licht en donker afwisselend.
Step 6: Teken de wimpels, en probeer het een beetje subtiel te doen. Ook heb ik een beetje 'oogpotlood' getekend bij mijn oog.



Step 7: Teken nu een wenkbrauw.
Step 8: Je ziet het verschil niet heel erg goed op de foto, maar alles is een beetje uitgeveegd en er zit wat schaduw boven het oog en het wordt lichter naar het wenkbrauw bot toe.


And that's it! Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Tweet jouw oog naar @Beautyartsx en wat vinden jullie ervan als ik vaker zo'n artikel maak? 

Geen opmerkingen: